Donkey Konga (NGC / PAL)

23.23.2005 @ 00:24:22 | Midori  |   français

Miss Leen gave me an original birthday present, though really comming from my wishlist… Donkey Konga with the Bongo pad !

Gameplay (Jouabilité)
Easy: 1 left clap (yellow dot), 1 right clap (red dot), 1 double clap (both hands on the bongos, pink dot), 1 hand clap (blue “star”) and that is all that is necessary. There are longer signs, but it only means you must repeat the clap.
After that, to win gold pieces, you need to reach a set quantity of “good” or better, or else the pièces are not taken in account. Rythm, reflexes, … and a bit of a musical hear.
Well done, 9/10.

Musique
Real classics, and even “Classical”, (Hungarian Dances, Turkish March, …) well remixed… bongo stryle ! I find that funny, you recognize musics well enough, except, sometimes, a few choices left me… perplex. I must admit I really like the Zelda main theme, too.
I like that, 9/10

Graphisme
All right, that is not killer graphism, far from that, but usually it is “readable”, so possible to play. Except like in one of the mini games, where it is problematic, as you have to avoid bees, but they touch you before their image touch DK. Or in the main game, where some clap indication are unsharp / neither on the time or between it, and if you respect the dot you receive a “bad”…
Average, 6/10

Jeu / jeux annexes / replay
An original BeatMania, with games “DK style”, an original pad, evolution possibilities (I think I will get Donkey Konga 2…), games for 2, 3 or 4, jam sessions, mini games, “blind” version, all that should keep me occupied for a while, I think.
Very well, 9/10.

Au final…
Well… more, more ! I need another Bongo pad, and I need must try this in multiplayer game ! Finally, 8/10.

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11 Responses to “Donkey Konga (NGC / PAL)”

  1. Vouééé !!! Encore un jeu pour se ridiculiser en groupe 😛 !
    On essaye quand 😀 ?

  2. Tu pourra déjà essayer en solitaire quand tu passe la prochaine fois 😛 (non, pas samedi avant la visite. Après peut-être… 😉 )

  3. Apparemment, Leen a fait mouche avec son cadal! 😛

    Sitôt reçu, sitôt testé! 🙂

  4. Ouais, d’ailleurs, y’avait un détail pas pratique: je pouvais pas taper dans mes mains comme il faut (ben oui, quoi, la paume de ma main gauche est… un peu beugnée), donc j’ai essayé pas mal de trucs (claquer des doigts, dire certains mots, ….) 😛

  5. On s’amuse comme on peut! 😛

    “BongbonGbongBong”… “Tekilaaaa!”…. “BonGbongBong”! 😀

  6. La tête à Olivier pendant que je fesais ça c’était pas mal aussi 😛 ça ressemblait à o_O ?

  7. Ca ne te fais qu’un jeu mmm… spécial de plus. Avec DDR, il devrait avoir l’habitude, non? 😛

  8. J’ai réussi toutes les musiques du mode simple, et j’ai découvert qu’au lieu du bruit de bongos, ont peut mettre les sons “Nes” (pour Zelda, par exemple, ça va bien ^^; )

  9. Ce soir, nous avons testé avec Leen DK2. Sans avoir aucune idée de quoi attendre, on a eu un gros fou rire à entendre la version “Hard Rock / Métal” de la “Petit Musique de Nuit” de W.A. Mozart ^___^ On ne parlera pas de l’ouverture de “Guillaume Tell” ou de l’extrait de “Casse-Noisette”, de Kirby ou encore Super Mario 3. Mais c’est dur de jouer sans s’écraser de rire !!

  10. Une p’tite astuce: au lieu de taper dans les mains, on peut simplement taper sur le côté gauche du bongo…

  11. Ha, chacun son truc, nous on tape de l’index sur le micro / la barre entre les deux bongos ^^; Remarque que ton truc ne fonctionne pas 100% si tu as réglé bas le “niveau” de clap…

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